Tuesday, August 31, 2010

Perkara yang berlaku di malam Merdeka




Mungkin saya terlalu lewat untuk mengucapkan

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 53 Malaysia Tanah Airku
!


Malam merdeka, kalau semua orang tahu, mesti ada pertunjukan bunga api terutama di tempat tempat yang jadi tumpuan ramai seperti KLCC, Ipoh, Sunway dan macam macam lagi tempat. Selalunya kalau sebelum pertunjukan bunga api tak ada nyanyi2 skit tak sah la kan? x merdeka la beb. hampeh.

Selain pertunjukkan bunga api, ada juga EVENT lain yang dilakukan oleh sesetengah warga negara Malaysia ni. Tak nak cerita dengan terperinci la apa EVENT ni tapi rasanya semua mesti dah paham kan? Walaupun dah 53 tahun merdeka tapi sesetengah perkara dalam Malaysia ni masih belum merdeka.Berjiwa merdekakah kita? Jangan setakat ada bendera negara, nyanyi lagu kebangsaan dah tunjuk yang kita sudah berjiwa merdeka dah. Pergaulan bukan pergaulan seperti orang timur. Tingkah laku, perangai, semua ni rata-rata ramai sudah tidak merdeka.


anak luar nikah merdeka. Merdeka kah kita?

Bagaimana dengan saya? Saya tak pergi ke dataran, ke tempat2 tumpuan dan melepak sementara tunggu detik 12 tengah malam, tidak, saya ke robocon lab membuat kerja akhir pemasangan robot. teheeeee. Aiseh tak jiwa patriotik jugak aku ni. Takpelah dapat tengok bunga api depan mata tadi pun rasanya cukupla, terasa bangga akan pencapaian Malaysia sejak Merdeka dahulu.


p/s: Sahur jom
p/s: sori ketandusan idea untuk seketika waktu


sneak peak
**********


heeeeee :)

No comments:

Post a Comment