Wednesday, August 11, 2010

Cuti Raya

Selamat Hari Raya!


Apekah? Cuti lambat lagi la oii. hahaha. Sebenarnya saja je nak post pasal cuti raya, ntah. Sebab takde tajuk lain yang best kot nak buat.

Cuti raya tahun ni Insyaallah, bagi warga UTP adalah pada 3 September sehingga? Sehingga Raya ke-4, dem. Tapi, ada tapi nye, ada la ura ura yang cakap cuti kita akan ditambah sebab, ermm ada la sebab dia tapi yang aku tau memang cuti akan dipanjangkan lagi. Tapi tu khabar angin jer la, nak tau betul tak kena tunggu announcement lah.

Anyway, Cuti raya ni Insyaallah balik rumah sama seperti tahun lepas, naik kereta EVO 12 Pali. Tapi sekarang ni dah ada khidmat tren elektrik dari Ipoh ke Seremban(boleh stop di batu gajah dan KL central btw) yang hanya ambil masa 2 jam untuk ke KL Central dan 3 jam ke Seremban. Weeeeee. Ntah apesal rasa excited gila bila dengar tren tu laju camtu. Tapi tak tau la kalau time Raya nanti sesak pulak.


EVO 12. tolong la percaya.


wohoooo. (courtesy google.com)



Lari topic sikit, malam ni malam last. Bukan malam last terawikh, tapi malam last RoboCamp. Kem robot dalam bahasa Malaysia. Rasanya agak banyakla dapat belajar dalam kem ni walaupun ada setengah bahagian(eg. wiring, programming, bla bla bla) tak seronok. Tapi part Fabricating a.k.a Designing adalah yang terbaik!!! hehe. Maybe sebab minat kot nak design, pastu bentuk robot sendiri.

*FLASHBACK*

teringat masa sekolah dulu, main modify kereta Tamiya sampai ada 3 roda jer, pastu try nak buat mainan dari kad dan skru skru dari dalam stor. Rasanya memang dah ada dalam gene yang aku memang minat kerja kerja assemble, dissemble benda ni.


Sekarang ni, dah minggu ke-3 semester baru kat UTP. Seronok. Kelas banyak di Pocket C dan D, tapi sebab member ramai ada kenderaan, dapatla tumpang sekaki. Tenks! Subjek pulak, so far so good.


Suka statics sangat sangat(so far la),

Differential Equation pon okay walaupun susah sikit,

Engineering drawing best tapi leceh,

Academic writing best tapi tak saya bukan jenis suka tulis essay skema,

Sports Science best tapi buat lawak lambat sangat,

Intro Oil n Gas agak best tapi kadang-kadang best sebab lecturer tak kisah kita tidur :P

Intro to Material Science best jugak rasa macam masuk kelas Islamic studies jer, tapi serius bes. Belajar chemistry.



Rasanya tu saje update untuk sekarang. Ada orang cakap blogpost dekat photoblog agak jiwang? kehkehkeh, sekati saya arrr. hahaha. :)

Selamat berpuasa yaww!

2 comments:

  1. mana ada. bace la btul2 wey, aku cakap aku ketua kumpulan jer diklangan bdak robocamp tuh.

    ReplyDelete